PROF. JANUSZ MAJEWSKI
Rektor Warszawskiej Szkoły Filmowej. Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej w Łodzi, gdzie w 1959 r. ukończył wydział Reżyserii. W latach 1983–1990 był Prezesem Zarządu Głównego Stowarzyszenia Filmowców Polskich, od roku 2006 jest Honorowym Prezesem Stowarzyszenia. W latach 1987–1991 członek Komitetu Kinematografii. W latach 1969–1991 był wykładowcą w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej w Łodzi, a także gościnnie m.in. w Stanach Zjednoczonych. W 2001 r. odznaczony Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski. Wybrana filmografia: „Sublokator” (1966), „Złoto dezerterów” (1998), „Mała matura 1947” (2010).
dr Maciej Ślesicki
dr Maciej Ślesicki Reżyser, scenarzysta i producent filmowy. Założyciel i Kanclerz Warszawskiej Szkoły Filmowej. Twórca filmów "Trzy minuty. 21:37", "Tato", "Sara" i "Show" oraz serialu "13 Posterunek". Ukończył Wydział Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego. Nominowany do Oscara za produkcję etiudy "Nasza Klątwa" (2014), Laureat Złotej Kaczki za rok 1995 oraz nagrody na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni za reżyserię filmu "Tato" (1995). W 1997 roku otrzymał nagrodę dystrybutorów za sukces frekwencyjny filmu "Sara". Producent wielokrotnie nagradzanego filmu "Rezerwat". Inicjator wielu akcji wspierających debiuty filmowe. Szef studia filmowego Paisa Films.
Bogusław Linda
Aktor, reżyser, scenarzysta. Absolwent krakowskiej Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej, współzałożyciel i wykładowca Warszawskiej Szkoły Filmowej. Zagrał m.in. w „Gorączce” i „Kobiecie samotnej” Agnieszki Holland, w "Człowieku z żelaza" Andrzeja Wajdy, w „Przypadku” Krzysztofa Kieślowskiego, „Matce królów” Janusza Zaorskiego, „Zabij mnie, glino” Jacka Bromskiego, w „Krollu” i „Psach” Władysława Pasikowskiego, w „Jańciu Wodniku” Jana Jakuba Kolskiego, w filmach „Tato” i „Sara" Macieja Ślesickiego, w „Panu Tadeuszu” Andrzeja Wajdy. Wyreżyserował filmy fabularne „Seszele”, „Sezon na leszcza” oraz „Jasne błękitne okna”. W 2005 roku nagrał z zespołem „Świetliki” płytę zatytułowaną „Las Putas Melancólicas”. W 2009 roku z rąk sekretarza stanu w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego odebrał Srebrny Medal Zasłużony Kulturze Gloria Artis.
Dr Barbara Pawłowska
Reporterka, reżyserka filmów dokumentalnych. Prorektor ds. Studenckich Warszawskiej Szkoły Filmowej. Przez ponad 30 lat związana z TVP, kierowała m.in. Redakcją Filmu Dokumentalnego Programu 1 TVP, koprodukowała filmy, które zdobyły wiele nagród, m.in. „A gdyby tak się stało” Marcela Łozińskiego, „Królik po berlińsku” Bartosza Konopki, „Co w bagażu” Kazimierza Karabasza, „Argentyńska lekcja” i „Bracia” Wojciecha Staronia, „Ojciec i syn” Pawła i Marcela Łozińskich. Jest reżyserką między innymi filmu „Dasza”, za który dostała nagrodę główną jury w Kantonie oraz serii dokumentalnej „Przedszkolandia”, która była najlepiej oglądaną w historii telewizji serią dokumentalną (ponad 5 milionów widzów). Wykładowczyni Uniwersytetu SWPS (akademia filmu dokumentalnego oraz sztuka reportażu). Uczestniczka wielu pitchingów filmów dokumentalnych a także jurorka festiwali, między innymi „Człowiek w zagrożeniu” i PRIX ITALIA. Przewodnicząc Sekcji Szkół Filmowych w KIPA, członek Stowarzyszenia Filmowców Polskich, ekspertka PISF. Doktor Sztuk Filmowych i Teatralnych.
Alek Sajnach
Andrzej Cichocki
Wielokrotnie nagradzany reżyser, scenarzysta, operator filmowy. Zajmuje się również fotografią i muzyką. Ukończył reżyserię na Wydziale Radia i Telewizji im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.
Anna Banaszak-Urbaniak
Radczyni prawna, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowych Studiów Prawa Własności Intelektualnej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Praktyczną wiedzę z zakresu ochrony i zarządzania własnością intelektualną zdobyła podczas wieloletniej współpracy z jedną z największych grup medialnych w Polsce, koordynując oraz wykonując obsługę prawną działalności filmowej i muzycznej. Obecnie właścicielka kancelarii prawnej Kreatywna Kancelaria Prawna specjalizującej się w zakresie prawa własności intelektualnej, której Klientami są podmioty z branży kreatywnej, w tym filmowej, muzycznej oraz wydawniczej. Poza powyższą działalnością współpracuje również jako doradca z organizacjami branżowymi na rynku filmowym, m.in. takimi jak Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych, Stowarzyszenie Kreatywna Polska oraz Stowarzyszenie Kobiety Filmu.
Anna Jędrzejec
Urodzona 20 grudnia 1986 roku w Warszawie, ukończyła studia na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie w 2010 roku. Tam też uzyskała tytuł magistra na Wydziale Grafiki. Dyplom zrealizowała w Pracowni Ilustracji prof. Zygmunta Januszewskiego tworząc autorską książkę dla dzieci. Aneks do dyplomu stworzyła w Pracowni Tkaniny Artystycznej prof. Doroty Grynczel na Wydziale Malarstwa, w technice batiku. W 2018 roku zdobyła tytuł doktora sztuk w dziedzinie sztuk plastycznych w dyscyplinie sztuki piękne na Wydziale Artystycznym na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach pod opieką prof. Ewy Zawadzkiej. Pracuje zawodowo jako grafik tworząc książki, albumy, katalogi, plakaty, zaproszenia, okładki i layouty dla Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, Państwowego Instytutu Wydawniczego, Wydawnictwa RYTM, Wydawnictwa Oficyna Foksal, Wydawnictwa RM i Eremis. Tworzy ilustracje do książek i gier planszowych m.in. dla Wydawnictwa RM i Polskiego Komitety Olimpijskiego oraz projektuje i ilustruje dla firmy Pudłonienudno. W ramach twórczości zajmuje się batikiem, tkaniną artystyczną, grafiką warsztatową i projektową oraz fotografią.
Arkadiusz Detmer
Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie (1997). Występował w teatrach: Nowym w Warszawie (1998, 2002) i Powszechnym w Radomiu (2000). Na dużym ekranie debiutował w "Demonach wojny według Goyi" (1997) Władysława Pasikowskiego. Za pierwszoplanową rolę w "Symetrii" (2003) Konrada Niewolskiego dostał nagrodę na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym RiverRun. Wystąpił również w filmach "Pierwszy milion", "Parę osób, mały czas" i "Mała matura 1947" oraz serialach "Na wspólnej", "Czas honoru" czy "Krew z krwi".
Arkadiusz Duch
Artur Dębkowski
Programista w Vile Monarch z stażem nie tylko w gamedevie. Odpowiedzialny za porty gier studia na Nintendo Switch oraz Weedcraft Inc. Absolwent Game Dev School, związany z KNTG Polygon na Politechnice Warszawskiej.
Bartek Gronowski
Zapewnia jakość w grach komputerowych od 2016 roku. Na co dzień związany ze studiem Vile Monarch. Pracował między innymi przy: Dragons Dogma: Dark Arisen (XOne, PS4), Injustice 2, Immortal: Unchained, Weedcraft Inc. Pasjonat tabelek, cyferek, organizacji oraz dobrego designu.
Borys Zajączkowski
Projektant gier związany z branżą od początku lat 90. Absolwent Nowodworka i Uniwersytetu Jagiellońskiego. Były redaktor naczelny Gier-Online. Pracuje dla 11 bit studios.
Dr Andrzej Kołodyński
Absolwent filmoznawstwa, krytyk filmowy, a także tłumacz i autor książek, m.in. "Tropami filmowej prawdy", "Seans z wampirem", "Dziedzictwo wyobraźni". Specjalizuje się w teorii dokumentu oraz problematyce kina popularnego. W latach 1973-1992 pracował dla magazynu "Film", w którym kierował działem zagranicznym. Od 1994 roku jest redaktorem naczelnym miesięcznika "Kino".
Dr Anna Wolska
Animatorka i miłośniczka kultury i historii sztuki, kuratorka licznych wystaw polskich i zagranicznych realizowanych dla MSZ czy Instytutu Adama Mickiewicza. Z zamiłowania fotografka i malarka. Ukończyła studia na warszawskiej ASP. Doktorat na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach w dyscyplinie - "sztuki piękne". Od prawie dwudziestu lat zajmuje się zawodowo promocją kultury. Od 2006 roku związana z Okręgiem Warszawskim ZPAF, gdzie pracuje jako wykładowca i Kurator warszawskiej galerii fotografii „Galerii Obok ZPAF”. W 2010 roku otrzymała Nagrodę Specjalną Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „za szczególny wkład w promocję polskiej fotografii”. Ma na swoim koncie ponad sto projektów kuratorskich, w tym wystawy indywidualne, festiwale, przeglądy i konkursy. Pełni funkcję Ambasador międzynarodowego festiwalu fotograficznego - FotoArtFestival w Bielsko Biała.
Dr Artur Majer
Doktor nauk humanistycznych ze specjalnością nauki o sztuce, filmoznawca, wykładowca wyższych uczelni, członek Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej oraz Koła Piśmiennictwa Filmowego przy Stowarzyszeniu Filmowców Polskich, w kręgu jego akademickich zainteresowań są: historia filmu polskiego, analiza dzieła filmowego, proces i organizacja produkcji filmowej oraz komunikacja interpersonalna.
Dr Ewa Szponar
Doktor nauk humanistycznych, filmoznawczyni. Od kilku lat próbuje łączyć działalność naukową z praktyką dziennikarską. Publikowała na łamach "Kwartalnika Filmowego", "Kina", "EKRANów", "Filmu" i portalu Onet.pl. Interesuje się historią kina i historią kobiet.
Dr Jakub Bukała
Projektant gier, programista gier i aplikacji, lider zespołu Serious Sim (producent i koordynator projektów), nauczyciel akademicki, doktor nauk technicznych, autor gier Radio Commander, Call for Backup i Heading Out; prywatnie miłośnik mediów interaktywnych, nauki i techniki, szeroko pojętej popkultury, planszówek, górskich szlaków, 2 i 4 kółek.
Dr Michał Oleszczyk
Krytyk filmowy, konsultant scenariuszowy i tłumacz; wykładowca Wydziału "Artes Liberales" Uniwersytetu Warszawskiego. Wielokrotny ekspert oceny scenariuszy w Polskim Instytucie Sztuki Filmowej i w funduszach regionalnych (Łódź, Śląsk, Mazowsze, Podkarpacie); w latach 2013-2016 dyrektor artystyczny Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Laureat Nagrody Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, Nagrody im. Jana Machulskiego za całokształt działań na rzecz polskiego kina niezależnego, Nagrody im. Krzysztofa Mętraka i Nagrody Onetu dla Bloga Roku; współpracuje z Filmoteką Narodową-Instytutem Audiowizualnym (FINA), RogerEbert.com, "Cineaste", Filmwebem. Prowadzi podcasty "SpoilerMaster" i "Foreign Correspondents" (z Sebastianem Smolińskim). Opublikował pierwszą polską monografię twórczości Terence'a Daviesa ("Gorycz wygnania"), a wraz z Kubą Mikurdą wydał wywiad-rzekę z Guyem Maddinem ("Kino wykolejone") oraz tomy poświęcone Terry'emu Gilliamowi i Braciom Quay. Wraz z Kubą Mikurdą i Kamilą Kuc zredagował tom "Boro, L'Isle d'Amour: The Films of Walerian Borowczyk" dla Berghahn Books. Członek FIPRESCI i Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Jako programer i kurator organizował pokazy kina polskiego w Londynie, Dublinie i Nowym Jorku, a także napisał eseje do brytyjskich edycji polskiego kina dla Second Run DVD.
Dr Robert Wichrowski
Absolwent łódzkiej filmówki (doktorat na Wydziale Reżyserii) i mistrzowskiego kursu reżyserii Andrzeja Wajdy. Ukończył też historię i podyplomowe studia politologiczne. Realizował teledyski polskich gwiazd sceny muzycznej, reklamy i filmy dokumentalne m.in. „Łzy mistrzów“ wyróżniony na festiwalu w Mediolanie i „W cieniu K2“ nagrodzony Grand Prix na festiwalu w czeskich Teplicach. Reżyser seriali m.in. „Brzydula“, „Na Wspólnej“, „Szpilki na Giewoncie“, „Komisarz Alex“ czy „Sensacje XX. wieku“ oraz filmów fabularnych: „Francuski numer“ (2006), „Karuzela“ (2014), „Kobieta sukcesu“ (2018) i „Syn Królowej śniegu“ (2018) prezentowany w oficjalnej selekcji międzynarodowych festiwali m.in. Nowe Horyzonty, Montreal World Film Festival, Tofifest.
Dr hab. Andrzej Ramlau
W 1963 r. ukończył studia na Wydziale Operatorskim łódzkiej PWSTiF. W 1987 r. otrzymał Nagrodę Przewodniczącego Komitetu ds. Radia i Telewizji za osiągnięcia w pracy operatora telewizyjnych filmów fabularnych. Profesor w Zakładzie Realizacji Obrazu Telewizyjno Filmowego i Fotografii Wydziału Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach Wybrana filmografia: „Tato” (1995), „Zakochani” (2000), „Rozdroże cafe” (2005).
Dr hab. Beata Fudalej
Absolwentka krakowskiej PWST (1989). Aktorka Starego Teatru w Krakowie w latach 1989-2003. Od 1999 roku w zespole Teatru Narodowego. Laureatka I nagrody Festiwalu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu (1989) oraz nagród Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej za role w "Grzebaniu" Jarockiego (1996), Festiwalu Szekspirowskiego za rolę Ariela w "Burzy" Shakespeare'a (1997), Festiwalu Komedii Talia w Tarnowie za rolę Mariany "Miarka za miarkę"Shakespeare'a (1998). W 2013 roku otrzymała Feliksa Warszawskiego w kategorii drugoplanowa rola kobieca za rolę Maryny w spektaklu "Pożegnania" w reż. Agnieszki Glińskiej w Teatrze Narodowym. Odznaczona Srebrnym Krzyżem Zasługi i Złotym Krzyżem Zasługi. Wykłada w PWSFTViT.
Edyta Strzycka
Absolwentka Szkoły Muzycznej I i II stopnia w klasie fortepianu oraz w klasie fortepianu i klarnetu. Magister sztuki na Wydziale Edukacji Muzycznej o specjalności dyrygentura chóralna na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach oraz dyregentura i emisja głosu na Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Uczestniczka wielu festiwali krajowych i międzynarodowych oraz programów muzycznych m.in. Idola, Drogi do gwiazd czy The Voice of Poland, w którym to (pracując z drużyną Kayah) dotarła do ćwierćfinału. Laureatka „Muzycznego scyzoryka” w kategorii - piosenka autorska- oraz zdobywczyni wyróżnienia na Konkursie Improwizacji Jazzowej im. Milesa Davisa. W 2008 roku zakwalifikowała się do Bielskiej Zadymki Jazzowej. W 2010 zdobyła II miejsce oraz nagrodę za Najlepszą Kompozycję na Międzynarodowym Festivalu Carpathia w Rzeszowie za autorską piosenkę „Gwiezdny pył”. W 2018 była finalistką Opolskich Debiutów na 55 KFPP w Opolu. Występowała na scenie Sopot Festiwal, Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu 2016, 2017, 2018, w koncercie pamięci twórczości Przemysława Gintrowskiego w Teatrze Polskim oraz wielu innych. Śpiewała w chórkach z artystami polskiej sceny muzycznej, wiele lat współpracowała z Izabelą Trojanowską Krzysztofem Kasowskim czy Jackiem Kawalcem. Pisze teksty i komponuje także dla innych artystów. Swobodnie łączy style. Wykonuje i tworzy piosenki zawierające elementy rytm and bluesa, soulu, popu i jazzu. Koncertuje także z projektem Szymanowski Independent, w którym wykonuje klasycznie pieśni kompozytora.Jest wykładowcą emisji i impostacji głosu oraz interpretacji piosenki w Warszawskiej Szkole Filmowej, chórmistrzem i pedagogiem wokalnym.
Georgina Bolesławska
Anglistka, tłumaczka, tłumaczka audiowizualna. Absolwentka filologii angielskiej na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończyła studia podyplomowe z tłumaczeń audiowizualnych w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Jako dialogistka współpracowała ze studiem Genetix Film Factory w Warszawie.
Grzegorz Lindemann
Specjalista od realizacji i postprodukcji dźwięku. Pracował przy ponad 50 filmach fabularnych. Wybrana filmografia: „Cztery noce z Anną”(2008), „33 sceny z życia”(2008), „Dług”(1999), „Pan Tadeusz” (1999), „Panna Nikt” (1996).
Irena Strzałkowska
Absolwentka SGH (dawniej SGPiS). W kinematografii pracuje od 1972 r., najpierw w NZK, potem w Biurze Komitetu Kinematografii jako wicedyrektor Departamentu Organizacyjno-Prawnego, odpowiedzialna za promocję filmu polskiego za granicą. Prezes Rady Nadzorczej „Filmu Polskiego”. W latach 1974-81 attaché w Stałym Przedstawicielstwie Polski przy UNESCO (Paryż). Od lipca 1990r. jest zastępcą dyrektora Studia Filmowego „Tor”. Przedstawicielka polskiej kinematografii w funduszu Rady Europy EURIMAGES, przewodniczącą Grupy Dystrybucyjnej, członkini International Short Film Conference- Head of Entrance & Producers Sub-Committee. Ekspert programu EUROMED, EUROPA CINEMA, EAVE, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w komitecie eksperckim KREATYWNA EUROPA (część MEDIA). Nadto, członkini Europejskiej Akademii Filmowej, Polskiej Akademii Filmowej oraz SFP (Komisja Rewizyjna).
Jacek Bończyk
Aktor, librecista i autor tekstów, scenarzysta i reżyser spektakli muzycznych. Wokalista i gitarzysta formacji rockowych: Bończyk/Krzywański oraz Nowe Sytuacje. Ma na swoim koncie kilka recitali oraz kilkanaście nagranych płyt. Zagrał wiele głównych ról w polskich wersjach musicali: m.in. „Cabaret“, „Skrzypek na dachu“, “Rocky Horror Show“, „Chicago“. Zrealizował wiele spektakli teatralnych m.in: "Obywatel"w Teatrze im. Horzycy w Toruniu; "Kot w butach", "Walc na trawie", "Nie dorosłem" w stołecznym Teatrze Syrena; "Singielka" w Teatrze Polskim w Bielsku-Białej; "Zorro" w Teatrze Muzycznym w Łodzi; „Jacek Kaczmarski. Lekcja historii” w warszawskim Teatrze Ateneum; „Młynarski obowiązkowo” w Teatrze 6 piętro w Warszawie, a ostatnio - prapremierę polską musicalu M.Brooksa „Młody Frankenstein” w chorzowskim Teatrze Rozrywki.
Jacek J. Januszyk
Absolwent Szkoły Filmowej w Łodzi. Operator, scenarzysta, reżyser i producent. Debiutował zdjęciami do filmu fabularnego „Portret podwójny” (nominacja do Złotych Lwów FPFF w Gdyni oraz nagroda w kategorii „Nowe formy wyrazu”). Współpracował z wybitnymi i uznanymi twórcami polskiego kina, m.in. A. Wajda, J.J. Kolski, J. Bogajewicz, W. Smarzowski, M. Ślesicki, L. Wosiewicz, J. Zaorski, K. Lupa, J. Dylewska, P. Edelman, K. Ptak, A. Sikora, M. Pawłowski, K. Visconti. W jego dorobku filmowym i telewizyjnym znajdują się projekty łączące wysoki poziom artystyczny i komercyjny, jak np. „W pustyni i w puszczy”, reż. G. Hood (laureat Oscara). Jest również autorem zdjęć do wielu filmów dokumentalnych, m.in. „Dotknięcie Anioła” uhonorowanego nagrodą Gold Remi na Worldfest-Houston International Film Festival. Zdjęcia do tego filmu wyróżnione zostały nagrodą Grand Prix na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Rijece. Z kolei film „Uciekinier”, laureat brązowego medalu na The New York Festival przyniósł autorowi zdjęć specjalną nagrodę na festiwalu w Zielonej Górze. Za zdjęcia do kontrowersyjnego filmu „Zakazana miłość” otrzymał nominację do Deutscher Kamerapreis. Obecnie pracuje jako reżyser i koproducent nad autorskim filmem „Trzy upadki świętego” – pokaz na festiwalu w Cannes w ramach sekcji „Works in progres” oraz na międzynarodowym festiwalu Nowe Horyzonty. Kolejne projekty to ”Sztuka ponad życiem” oraz „Etiuda na skrzypce i wiolonczelę”. Na etapie developmentu realizuje autorskie projekty fabularne – „Uzdrowiciel” i „Trzy dni z mordercą”.
Jarek Kupść
Jarek Kupsc received his film writing and directing diploma from San Francisco State University. He created five feature-length narrative films, many of which have received multiple awards at international film festivals. He wrote a film textbook, "The History of Cinema For Beginners," published in the US, India, and the Czech Republic. In addition to screenwriting and directing, Jarek is also an editor and cinematographer. For many years, he worked as a storyboard artist in New York and Los Angeles. Parallel to his film work, Jarek is a professional painter, graphic artist, and photographer.
Jodie Baltazar
Jodie earned an MFA in Film Production from the University of Southern California in 2008. In 2010, she was awarded a Fulbright Scholarship to Poland for animation. She has produced two narrative feature films, a documentary film, and directed several short films for children. Upon settling in Poland, Jodie has undertaken several film and social projects which examine "wildness", the use of public space, and other ecological topics. These investigations have culminated in a book, Głodni zielonej Warszawy, published in October 2018. Jodie has a rich past life as an experimental musician and performer, and currently creates sculpture and animation. She works as a freelance producer.
Julia Bui-Ngoc
Kilkukrotna mistrzyni Francji w chińskich sztukach walki (kung-fu wu-shu), magister Sztuk, choreograf, reżyser. Ma za sobą kilka lat Łódzkiej Szkoły Baletowej. Przez 5 lat związana z teatrem Gardzienice, występowała oraz prowadziła warsztaty dla grup krajowych i zagranicznych, m.in w Columbia University (NYC), w Yely University, w Teatrze "LaMaMa" (USA), w Hebel Theatre (Berlin) ,w Moskiewskim Centrum im. Meyerholda. (Moskwa), w Barbican Center (Londyn) w Sikyonie (Grecja) Brukseli.
Justyna Basińska
Producentka, kierowniczka produkcji, specjalistka od komunikacji marketingowej. Absolwentka Wydziału Organizacji Sztuki Filmowej PWSFTviT w Łodzi, Wydziału Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wydziału Nauk Społecznych - Instytutu Stosunków Międzynarodowych WSPTWP. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała współpracując m.in. z TVN, DISCOVERY, TVP, SHOWMAX, ABSTRA, ORLEN, CITIBANK, ORANGE, Polfą Tarchomin, GPW w Warszawie oraz Parlamentem Europejskim.
Jędrzej Juszczak
Technical Gameplay Designer w firmie CDProjekt RED przy pracy nad Cyberpunk 2077, Gwent: Homecomming, Gwent: Thronebreaker Quality Assurance w firmie Vile Monarch przy pracy nad: Crush Your enemies, Oh... Sir!! The Insult Simulator, Oh... Sir!! The Hollywood Roast, Weedcraft
Karolina Kajdanowicz
Pracuje w mediach zawodowo od 1993 roku. Jej kariera rozpoczęła się w Telewizji Polskiej przy produkcji programów rozrywkowych, publicystycznych i reportaży. Po odejściu z TVP przez 10 lat zajmowała się produkcją filmów reklamowych. Od 2008 roku pracuje przy produkcjach fabularnych (seriale, filmy długometrażowe) oraz serialach dokumentalnych.
Karolina Śmigieł
Producentka filmowa, menedżerka projektów kulturalnych, członek zarządu UNI-SOLO Studio, gdzie wyprodukowała film dokumentalny „Wiosna Smoków”, członkini i współzałożycielka Stowarzyszenia Filmowego Dziki Bez, współtwórczyni i koordynatorka Festiwalu Myśli Abstrakcyjnej, kulturoznawczyni, animatorka kultury, absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim, studiów dla menedżerów kultury Szkoły Głównej Handlowej oraz studiów podyplomowych Idee XX wieku. Szkoła Filozoficzna Tadeusza Gadacza w Collegium Civitas. Od lat zajmuje się edukacją filmową, produkcją wydarzeń filmowych, programuje i organizuje Festiwal Filmowy Kino w Trampkach, jest koordynatorką programu edukacji medialnej w Towarzystwie Inicjatyw Twórczych ę, gdzie współtworzy społeczno-medialny projekt Polska Lab oraz międzynarodowy projekt Displaced in Media. Współpracowała ze Stowarzyszeniem Nowe Horyzonty, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, Kinoteką i Kinem Muranów. Stworzyła autorską kwerendę Polskiego Filmu dla Dzieci dla Filmoteki Narodowej - Instytutu Audiowizualnego. Wyprodukowała wystawę Art&Science dla Centrum Nauki Kopernik w ramach Festiwalu Przemiany 2018.
Katarzyna Malinowska
Konsultantka scenariuszowa (film fabularny i dokumentalny), producentka developmentu (film dokumentalny i seriale fabularne), wykładowczyni, ekspertka filmowa i selekcjonerka (Mazowiecki Fundusz Filmowy, stypendia artystyczne Biura Kultury m.st Warszawy, międzynarodowy program szkoleniowy DokIncubator). Przez 10 lat kierowniczka redakcji filmowej TVP Kultura - redaktorka i opiekunka artystyczna wielu nagradzanych na świecie filmów dokumentalnych. Absolwentka Wiedzy o Kulturze Uniwersytetu Warszawskiego i Laboratorium Reportażu UW.
Konrad Belina-Brzozowski
Alchemik dźwięku, muzyk elektroniczny, realizator audio. Od 10 lat związany z muzyką syntetyczną, w której tworzy pod aliasem Lord Qiuu. Absolwent Projektowania Gier i Przestrzeni Wirtualnej, specjalizacji Dźwięk w Grach na Uniwersytecie Śląskim. Warsztaty z produkcji oraz historii muzyki elektronicznej prowadzi w Polsce i za granicą. Pisze dla gamemusic.pl największego polskiego portalu poświęconego muzyce z gier wideo. Współpracuje z Vile Monarch, producentem nagrodzonej na Digital Dragons 2017 gry Oh... Sir! The Insult Simulator.
Konrad Tomaszkiewicz
Ponad 17 lat doświadczenia w branży gier jako Lead, Executive Producer i Game Director gry „The Witcher 3" (ponad 250 nagród Game Of The Year i ponad 30 milionów sprzedanych kopii) jak również gry „Cyberpunk 2077”. CEO / Game Director / Co-Founder studia Rebel Wolves. Prorektor Warszawskiej Szkoły Filmowej
Lidia Popiel
Fotografka, dziennikarka, modelka. Zawodowo fotografią zajmuje się od 1985 roku, wykonując zdjęcia m.in. dla „Zwierciadła”, „Pani”, „Sukcesu”. Wykłada na Wydziale Fotografii w Warszawskiej Szkole Filmowej. Jest redaktorką naczelną magazynu Fine Life. Działa w fundacji "Polska jest kobietą". Jest przewodniczącą rady sygnatariuszy w Partii Kobiet. Jest również dziennikarką Polsat Cafe.
Lukasz Sip
Ojciec, rycerz, archeolog, szermierz, wuefista, historyk, organizator imprez sportowych i historycznych różnego szczebla, najlepszy koordynator zespołu sportowego, stróż porządku, mistrz humoru, wzór do naśladowania, rzeczoznawca uzbrojenia, trener międzynarodowy, specjalista od bezpieczeństwa
Maciej Miąsik
Członek Zarządu Movie Games S.A. Weteran polskiej branży gier, producent, projektant, programista, sound designer. Znany z pracy nad pierwszym Wiedźminem, ale także wieloma innymi grami, głównie przygodowymi: Reah: Zmierz się z Nieznanym, Schizm: Prawdziwe Wyzwanie, Schizm II: Kameleon, Sentinel: Strażnik Grobowca, czy wydanej w 2017 gry Beat Cop. Współtwórca kultowej już, jednej z pierwszych polskich profesjonalnych gier na PC - Electro Body. Oprócz pracy nad grami Maciej zajmuje się aktywnie edukacją branżową jako Dyrektor Programowy kursu GameDev School oraz wykładowca Warszawskiej Szkoły Filmowej i Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych. Działa także w Fundacji Indie Games Polska. Jest niezależnym ekspertem EACEA - Europejskiej Agencji Wykonawcza ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego.
Maciej Szcześnik
Projektant gier wideo w CD Projekt RED, 11 bit studio, obecnie indie game developer. Grafik, programista, reżyser i koordynator sesji motion capture, wykładowca akademicki. Współtwórca wszystkich części wielokrotnie nagradzanej gry „Wiedźmin”. Wykładowca wielu międzynarodowych konferencji, seminariów, warsztatów. Autor podręcznika animacji w Unity 5.x. Absolwent Wydziału Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wydziału Matematyczno - Przyrodniczego Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
Magdalena Dipont
Scenografka filmowa i dekoratorka wnętrz. Pracowała przy kultowych polskich filmach m.in. „Bez znieczulenia”, „Panny z Wilka”, „Człowiek z żelaza”, „Przesłuchanie”, „Krótki film o zabijaniu”, „Dekalog” i wiele innych. Autorka scenografii m.in. do filmów „Katyń”, „Zemsta”, „Dług”, „Tatarak”, „Czerwony pająk”, „Pan T”. Laureatka wielu prestiżowych nagród w tym czterech statuetek Orłów Polskiej Akademii Filmowej oraz Złotego Lwa na PFFF w Gdyni.
Magdalena Kizinkiewicz
Aktorka, reżyser, terapeuta i rehabilitant głosu, logopeda. Absolwentka krakowskiej Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej (1999). Aktorka Teatru Polskiego w Warszawie w latach 1999-2003. Grała m.in. w takich polskich produkcjach jak: „Chopin pragnienie miłości” reż. J. Antczak, „Noc czerwcowa” reż. A. Wajda, „Pręgi” reż. M. Piekorz oraz serialach „Czas honoru”, „Prawo Agaty”, „Na dobre i na złe”, „O mnie się nie martw”, „Echo serca”, „Diagnoza”, „Nieobecni”. Laureatka nagrody za najlepszą rolę komediową w spektaklu „Wesele u drobnomieszczan” reż. J. Bradeckiego (1999) oraz za najlepszą drugoplanową rolę kobiecą w filmie „Wiki” na festiwalu Silver Sawa (2018). Grała w filmie „Wyzwolenie”, który otrzymał Grand Prix na Festiwalu w Toronto w 2016r. Jest reżyserem takich spektakli jak: Spektakl muzyczny „Postacie” w Warszawskiej Szkole Filmowej (WSF), w którym była też konsultantem wokalnym, który miał swoją premierę w 2019 r. na scenie Kina Elektronik, a następnie realizację telewizyjną. Reżyserowała także spektakl „Młynarski mniej znany” zrealizowany w 2019 r. na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina (UMFC) w ramach Retro Noc Muzeów, jak również spektakl „Jak się kochają w niższych sferach” zrealizowany w WSF – premiera online w 2020 r. Współpracuje jako reżyser i konsultant wokalny z Uniwersytetem Warszawskim (UW) - Teatr Hybrydy: „Miasto 44” spektakl muzyczny wyprodukowany w 2019 r. i „Krajobraz pełen nadziei” projekt online powstał w 2020 r. W 2016 r. ukończyła podyplomowe studia logopedyczne na Wydziale Polonistyki UW. Prowadzi terapię pomagającą ludziom w odzyskaniu głosu po urazach fizycznych i emocjonalnych. Pracuje nad emisją głosu metodą Physiological Voice Training- Flow Phonation wg dr H. Noe. Jest trenerem osób zawodowo występujących publicznie. Prowadzi warsztaty z kreowania wizerunku i wystąpień́ publicznych, warsztaty głosowe dla wokalistów, aktorów i mówców, jak również̇ indywidualne konsultacje we wszystkich tych dziedzinach. Na stałe współpracuje z Izbą Adwokacką w Warszawie, z Milewski & Partnerzy, Renort Słuchając Ciała (zespół fizjoterapeutów i osteopatów).
Magdalena Kruszewska-Pulcyn
Absolwentka Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie, wydziału Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Muzycznej, Muzyki Kościelnej, Rytmiki i Tańca. Pianistka, pedagog, aranżer, autorka piosenek, akompaniator. Od 1998 jej praca dydaktyczna obejmuje rytmikę, kształcenie słuchu, teorię oraz historię muzyki, jest też współprowadzącą zajęcia z piosenki aktorskiej. Jest wykładowcą akademickim, nauczycielem w warszawskich szkołach muzycznych, współpracuje z teatrami oraz szkołami wokalnymi. Jako trener prowadzi warsztaty, prezentując autorskie sposoby pracy nad poszerzaniem kompetencji słuchowych, wyobraźnią muzyczną, rytmem, improwizacją. Jej uczniowie to muzycy, nauczyciele, aktorzy, wokaliści a także osoby z amatorskiego ruchu muzycznego.
Magdalena Zych
Pisarka i scenarzystka. Od 2015 związana ze studiem CD Projekt Red, obecnie na stanowisku Senior Writer. Pisała scenariusze dodatku do Wiedźmina 3: "Krew i wino" oraz Cyberpunk 2077. Mentorka pierwszej edycji programu "Dziewczyny w grze". W 2011 zadebiutowała powieścią "Siedem szklanek", która ukazała się w wydawnictwie Prószyński i S-ka i w tym samym roku została nominowana do nagrody Gryfia. Studiowała anglistykę oraz lingwistykę stosowaną na Uniwersytecie Warszawskim.
Magdalena Łazarkiewicz
Studiowała kulturoznawstwo na Uniwersytecie Wrocławskim (1976). W latach 1977-1978 była kierownikiem literackim Teatru im. Jaracza w Olsztynie. W roku 1982 ukończyła Wydział Radia i Telewizji UŚ w Katowicach. W sezonie 2005/2006 dyrektor artystyczny Teatru Nowego PRAGA. Od roku 2006 wykładowca w Warszawskiej Szkole Filmowej. Od roku 2012 wykładowca w krakowskiej Akademii MULTI ART. Laureatka kilkudziesięciu nagród w Polsce i za granicą.
Marek Brodzki
Reżyser, miedzy innymi serialu „Miasteczko” (TVN), filmu fabularnego i serialu „Wiedźmin”. Producent kreatywny serialu "Szpilki na giewoncie". II reżyser współpracujący m.in. z S.Spielbergiem, A. Wajdą, R.Polańskim, V. Schloendorffem. Współpracował z niemiecką TV ZDF dla której zrealizował wiele filmów jako reżyser części fabularnej w dokumentalnych filmach ZDF. Zrealizowany z jego udziałem film „Dramat Drezna” otrzymał nagrodę Emmy Award 2005.
Maria Chilarecka
W 1995 roku ukończyła studia na wydziale Reżyserii Dźwięku w AMFC. Od tamtej pory pracowała na planie wielu filmów fabularnych, seriali i dokumentów. Przy wielu projektach była również odpowiedzialna za udźwiękowienie filmu. Współpracowała m.in z Markiem Koterskim, Krzysztofem Zanussim, Andrzejem Jakimowskim, Feliksem Falkiem, Małgorzatą Szumowską, Agnieszką Smoczyńską, i z wieloma innymi reżyserami zarówno starszego, jaki młodszego pokolenia.
Maria Holka
Kompozytorka muzyki filmowej, rozrywkowej, teatralnej, autorka tekstów, wokalistka, pianistka, muzykolog. Stworzyła muzykę do takich filmów jak: "Solidarność według kobiet", "To, czego chcę", " "Pierwszy dzień lata" czy Trzech znanych P." Za muzykę do tego ostatniego otrzymała nagrodę na 3 Festiwalu "Nowe Kino" w Nowym Sączu. Współpracowała z wieloma instytucjami kultury i wydawnictwami takimi jak: Magnetic Records / Universal Music Polska, Zielona Sowa, Kalinowe Serce, Theater fur Niedersachsen (Hildesheim), Centrum Nauki Kopernik, Agora (oprawa muzyczna Nagrody im. R. Kapuścińskiego za Reportaż Literacki). Współtworzy zespół Retrospektakl. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Członek ZAIKS, SAWP.
Marta Kuszakiewicz
Specjalistka w dziedzinie głosu i oddechu – Logopeda – pedagog specjalny. Założycielka nurtu” Brethfullness – Uwaga skierowana na oddech,jako metody do pracy z głosem oraz emocjami. Jako pedagog specjalny ukończyła szereg kursów i szkoleń dotyczących pracy z emocjami w tym również coaching kryzysowy. Aktorka i wokalistka pracująca na scenie od ponad 20 lat i zgłębiająca techniki wspierające przy stresie i tremie. Artystka jest zrzeszona w Związku Artystów Scen Polskich.
Marta Mielcarek
Absolwentka Sztuki Mediów na ASP w Warszawie. Zajmuje się fotografią oraz wideo. Jej prace pokazywane były m.in. w Salonie Akademii w Warszawie, Centrum Fotografii w Sztokholmie, Teatrze Nowym w Warszawie, BWA Zielona Góra, Centrum Sztuki Współczesnej w Mińsku, Muzeum Etnograficznym w Warszawie.
Mateusz Motyka
Studiował reżyserię filmową w Warszawskiej Szkole Filmowej oraz literaturę Wiktoriańską i Amerykańską na Uniwersytecie w Tromsø. Jego pierwszy film krótkometrażowy „Maliny” zdobył nagrodę dla najlepszego polskiego krótkometrażowego filmu studenckiego na Manchester International Short Film Festival 2017. Niecały rok później „Maliny” wraz z drugim filmem pt. „Leszy” zajęły 4. miejsce na liście „najczęściej wyświetlanych polskich filmów krótkometrażowych na zagranicznych festiwalach w 2018 roku” przygotowanej przez portal PolishShorts.pl. Współtwórca filmu fabularnego „Kraj”. Zdobywał doświadczenie na planach filmowych, reklamie oraz przy produkcji gier komputerowych klasy AAA.
Mateusz Pastewka
Mateusz Pastewka jako autor zdjęć zadebiutował w 2018 roku pełnometrażową komedią Juliusz, nominowaną w konkursie głównym na Festiwalu Filmowym w Gdyni. Jest absolwentem Warszawskiej Szkoły Filmowej, a jego film dyplomowy Mocna kawa wcale nie jest taka zła był nominowany do konkursu filmów studenckich na Festiwalu Camerimage 2014. Wielokrotnie pracował jako operator drugiego unitu i operator kamery przy filmach fabularnych oraz serialach, co dało mu możliwość pracy z doświadczonymi reżyserami (min. Borys Lankosz, Sam Akina, Kinga Dębska, Maciej Ślesicki) oraz innymi autorami zdjęć (min. Bogumił Godfrejów, Michał Sobociński, Mikołaj Łebkowski, Paweł Flis). Podczas pracy nad filmem kładzie duży nacisk na preprodukcję, by mimo często okrojonych budżetów być odpowiednio przygotowanym do realizacji wcześniej ustalonej wizji.
Małgorzata Sobieszczańska
Pisarka, scenarzystka Absolwentka Wiedzy o Teatrze w warszawskiej PWST (obecnie Akademia Teatralna) oraz Studium Scenariuszowego w łódzkiej Szkole Filmowej. Autorka scenariusza filmu fabularnego – „Zgoda” – w reżyserii Macieja Sobieszczańskiego. Laureatka nagród konkurs Script Pro, First Look na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Locarno, World Film Festival w Montrealu, Festiwal Filmu Polskiego w Ameryce w Chicago, Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, Festiwal „Walkirie Filmowe”. Autorka scenariuszy do seriali telewizyjnych, m.in. „Egzamin z życia”, „Tancerze”, „Druga szansa” oraz słuchowisk radiowych, m.in. „Ostatni akt”, „Motel w pół drogi”, „Milena”.Członkini Komisji Selekcyjnej konkursu scenariuszowego Script Pro. Autorka książki „Z ostatniej chwili” – nominacja do Wielkiego Kalibru, za którą otrzymała nagrodę w kategorii debiut oraz książek „Kilka dni lata” i „Drugi koniec świata” (pierwsze miejsca na liście bestsellerów empik.com). Członkini Związku Zawodowego Scenarzystów Polskich – Gildii Scenarzystów oraz grupy Kobiety Filmu.
Michał Rudziński
Lead Game Designer w studio Vile Monarch, współpracujący w nim od połowy 2016 roku przy tworzeniu gier strategiczno-ekonomiczne na PC. Specjalizuje się w systemach. Wcześniej pracujący przy casualowych grach HOPA i Time Management od 2013 roku również jako executive producer. Prywatnie miłośnik kotów i aktywista społeczny.
Michał Stankiewicz
Paweł Skorupka
Kompozytor, aranżer, producent, autor muzyki do filmów fabularnych i dokumentalnych oraz programów telewizyjnych i spektakli teatralnych. Paweł zrealizował oprawę muzyczną między innymi dla Programu Pierwszego Polskiego Radia i Radia Dla Ciebie, jest także twórcą wielu piosenek oraz kilkuset reklam i jingli dla radia i telewizji.
Paweł Świerczyński
Piotr Gorszczyński
Montażysta, operator, wieloletni wykładowca Warszawskiej Szkoły Filmowej i prowadzący warsztaty Filmoteki Szkolnej. Pracował m.in. przy filmach "Obława" w reż. Marcina Krzyształowicza, serialach "Strażacy", "Szpilki na Giewoncie".
Piotr Zelt
Absolwent Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi (1992). Występował w teatrach warszawskich: Dramatycznym (1992-2000), Jestem (1994), Na Woli im. Tadeusza Łomnickiego (1995), Atlantis (1995), Komedia (2004) i Bajka (2006). Na ekranie debiutował w serialu telewizyjnym "Kuchnia polska" (1992) Jacka Bromskiego. Wystąpił również w filmach: "Wielka wsypa" (1992) Jana Łomnickiego, "Trzy kolory. Biały" (1993) Krzysztofa Kieślowskiego, "Tato" (1995) i "Show" (2003) Macieja Ślesickiego, "Szamanka" (1996) Andrzeja Żuławskiego, "Kiler" (1997) Juliusza Machulskiego. Największą popularność przyniosła mu rola Arniego w sitcomie "13 posterunek" (2000). Występował także w wielu serialach telewizyjnych – m.in. "Tygrysy Europy' (1999 i 2003), "Miasteczko" (2000-2001), "Pierwsza miłość" (2007) czy "Szpilki na Giewoncie" (2010-2013).
Prof. Andrzej Jaroszewicz
Operator Filmowy, absolwent Wydziału Operatorskiego PWSTiF w Łodzi, fotografik - od 1973 r. członek Związku Polskich Artystów Fotografików. Współzałożyciel i w latach 1998 -2011 Przewodniczący PSC/ STOFF (obecnie Stowarzyszenie Autorów Zdjęć Filmowych). Od 1977 do dnia dzisiejszego wykonuje zawód operatora obrazu i jest autorem zdjęć do kilkudziesięciu filmów fabularnych i telewizyjnych, wyprodukowanych w Polsce, Francji, Niemczech i Szwajcarii, oraz wielu filmów dokumentalnych, widowisk i teatrów telewizji. Współpracował m.in. z A. Żuławskim, A. Wajdą, J. Kawalerowiczem, F. Falkiem, R. Glińskim, M. Dutkiewiczem, M. Piwowskim i wielu innymi. Laureat m.in. "Złotej Żaby" Złotego Krzyża Zasługi. Twórca technologii i autor zdjęć do multimedialnej pięcioekranowej prezentacji w Pawilonie Polskim na EXPO 2005 w Archi - przedsięwzięcia całkowicie pionierskiego w Polsce i nowatorskiego w Europie. Jest też twórcą technologii i autorem zdjęć do multimedialnej prezentacji trójekranowej w Pawilonie Polskim na EXPO 2008 w Saragossie). Od 2004 jest członkiem „Europejskiej Akademii Filmowej” /European Film Academy/ i „Polskiej Akademii Filmowej”. Od 2005 (dwie kadencje) był rzeczoznawcą Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej Od 2008 (dwie kadencje) był członkiem Rady Programowo – Naukowej Filmoteki Narodowej. W 2016 otrzymuje medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.
Przemysław Miękina
Producent filmowy, właściciel firmy producenckiej Before My Eyes. Ukończył wydział produkcji w Szkole Filmowej w Łodzi. Aktualnie jest doktorantem na tej uczelni. Produkuje pełnometrażowe filmy fabularne i dokumentalne. Są to zazwyczaj projekty o potencjale międzynarodowym, a większość jego filmów to koprodukcje europejskie. Jeden z jego wyprodukowanych krótkich metraży – „Fragmenty“, został wybrany w 2014 roku do konkursu Quinzaine des Réalisateurs (Directors’ Fortnight) w Cannes. Na swoim koncie ma również wiele reklam i teledysków. Obecnie pracuje nad pełnometrażowymi fabułami: „Proste rzeczy” Grzegorza Zaricznego i "Wiecej nieba" Bartłomieja Żmudy oraz polsko-rumuńską koprodukcją dokumentalną „Koniec świata w Dolinie Łez“ Jarosława Wszędybyła."
Radosław Gwarek
Z branżą gier związany od 2008 roku. Projektant systemów sztucznej inteligencji związany z produkcjami 11 bit studios od 2011 roku. Odpowiedzialny za sztuczną inteligencję takich gier jak This War of Mine oraz Frostpunk, wcześniej pracował przy serii Anomaly i Funky Smugglers. Projektant, programista i grafik dla szeregu mniejszych, autorskich gier oraz modyfikacji.
Renata Puchacz
Ekspert rynku mediów, od ponad 20 lat związana zawodowo z markami telewizyjnym, m.in. Cyfra+, Canal+, TVN, TVP, Ale Kino, Kino Polska oraz festiwalowymi, m.in. Krakowski Festiwal Filmowy, Festiwal Sztuki Faktu, zasiada w Steering Committee Festiwalu PRIX EUROPA (https://www.prixeuropa.eu/st-committee/), współpracuje z Europejską Unią Nadawców przy EBU Creative Forum, w Międzynarodowej Organizacji Telewizyjnej INPUT od lat działa jako National Coordinator (http://input-tv.org/network/national-coordinators). Producentka eventów medialnych i kulturalnych, również międzynarodowych. Heavy user, ale też krytyczna entuzjastka nowych technologii. Redaktor polskiej części „Katalogu filmów dokumentalnych po ’89 r.” wydanego w j. angielskim - Visegrad Found. Członek Komisji Etyki X Kadencji. Ekspert KRRiT, MKDiN oraz FINA (NinA). Absolwentka Wydziału Filozoficznego UJ, studiowała Pedagogikę i Filmoznawstwo, posiada Certificate of Performing Arts Management Amsterdam University, ukończyła Seminarium Producenckie PWSFTViT w Łodzi.
Robert Krawczyk
Reżyser specjalizujący się w projektach reklamowych, twórca kampanii wizerunkowych telewizji TVN. Montażysta kilkuset trailerów, reklam i teledysków. Wielokrotnie nagradzany w konkursach branżowych, między innymi.: Promax/BDA, Mixx Awards, Golden Arrow. Członek i juror Promax/BDA.
Robert Sobociński
Ukończył studia na wydziale ”Creative Photography”, Humber College, Toronto, Kanada. Od roku 1996 czynnie pracuje jako fotograf reklamowy. Specjalizuje się w szeroko pojętej fotografii produktowej. Współpracuje z międzynarodowymi agencjami reklamowymi takimi jak Havas, Mcann, Ogilvy & Mather,Publicis, Saatchi & Saatchi, Leo Burnett, DDB, BBDO.
Ryszard Wojtala
Tancerz, choreograf. Absolwent Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie, Wydziału V, Sekcji Pedagogiki Tańca, w klasie prof. Danuty Piaseckiej. Wieloletni solista baletu. Tańczył w repertuarze: narodowym, operetkowym, musicalowym, charakterystycznym, historycznym, ludowym, rewiowym. Liczne zagraniczne tournée także z „Gruber Ballet Opera”, ze spektaklami: „Best of Broadway” – reż. Jerzy Gruza, chor. Bogdan Jędrzejak; „Bal a Vienne chez Johann Strauss” – reż. i chor. Janina Niesobska-Paradowicz, a także „Orzeł Biały” – reż. Bogdan Augustyniak, chor. Witold Borkowski. Prowadził wielokrotnie „Seminaria choreograficzne" dla instruktorów tańca w Orchard Lake, Michigan, USA. Decyzją Prezydenta RP Aleksandra Kwaśniewskiego, odznaczony Brązowym Krzyżem Zasługi w 2004r.Prowadzi zajęcia dydaktyczne z „Tańca”: w ZPSM w W-wie na kierunku Wokalnym; w WSF w W-wie na kier. Aktorstwo Nowych Mediów; na UMFC w W-wie, na Wydziale IV - Wokalno-Aktorskim, a na kierunku Musical –Podstawy tańca klasycznego.
Sara Cheredis
Producent gier video, kierownik produkcji filmowej, Scrum Master. Absolwentka Warszawskiej Szkoły Filmowej, kierunku Organizacji Produkcji Filmowej. Kierownik produkcji filmowej wielu produkcji krótkometrażowych WSF. Parę lat po zakończeniu szkoły rozpoczęła swoją przygodę w polskim game development'cie. Od 2018 roku producent w polskim studiu People Can Fly S.A w którym zajmowała się produkcją Narracji, Cinematików oraz działu Audio. Na koncie ma pracę i development nad tytułem AAA Outriders, Wordslayer a także wczesny development Gemini. Od 2022 pracuje jako producent działu animacji w Platige Image S.A przy projektach dla gier video oraz filmowych.
Stanisław Krzemiński
Dziennikarz prasowy, reporter radiowy, reżyser dokumentalista, II reżyser filmów fabularnych, producent TV, autor założeń zrealizowanych 20 seriali dokumentalnych i 5 seriali fabularnych, nadawca telewizyjny, pisarz. Założyciel firm BESTA FILM, STUDIO BESTA, TELEMARK, STAVKA (1990, 1993, 2003, 2005). Inicjator i prezes telewizji TTV (2011-2017). Jako II reżyser współpracował z: Andrzejem Wajdą, Feliksem Falkiem, Maciejem Wojtyszko. Jako producent współpracował z: ARTE, ZDF, SDR, WDR, SVT, PLANET, HBO, TVP1, TVP2, POLSAT, TVN. Laureat nagrody FELIX 1996 przyznawanej przez Europejską Akademię Filmową za wkład w rozwój filmu dokumentalnego (wspólnie z Jerzym Śladkowskim).
Stanisław Zaborowski
Kreatywny producent. Właściciel firmy Silver Frame. Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych na Uniwersytecie Warszawskim oraz Programu dla Kreatywnych Producentów w Szkole Wajdy. W okresie 2007-2013 związany z Telewizją Polską. Były członek Chines Europien Partnership of Development. Ukończył e-learning kurs Digital Storytelling na University of Birmingham oraz The Business Of Film na Open University. Wiceprzewodniczący sekcji młodych producentów przy KIPA. Uczestnik programu Emerging Producers 2019.
Tomasz Malinowski
Absolwent Wydziału Operatorskiego PWSFTviT w Łodzi - 1995 Od 2016 w WSF prowadzi zajęcia z korekcji koloru dla operatorów i montażystów. Kolorysta, operator obrazu, operator kamery. Filmy fabularne, dokumentalne, seriale, teatry telewizji. Od 2008 pracuje jako kolorysta na Telekinie HD/2K w TVP, na systemach korekcji barwnej: DA VINCI 2K, QUANTEL iQ PABLO, NUCODA FILMMASTER, Da VINCI RESOLVE Transfery i skanowanie materiałów filmowych na systemach: Cintel Millenium II, Lase rGraphics Director 4K Między analogiem, a cyfrą - wykorzystanie doświadczenia w pracy na nośnikach analogowych (negatyw filmowy), do obróbki materiałów cyfrowych, na systemach graficznych najnowszych "High End". W swojej pracy koncentruję się na kreatywnym wykorzystaniu i oddziaływaniu barwy w narracji filmowej.
Tomasz Szafrański
Tomasz Szafranski is a graduate of film directing at the Krzysztof Kieślowski Radio and TV Faculty of the University of Silesia in Katowice, Poland and cinematography department of the Camerimage Film School in Torun, Poland. Director and writer of feature theatrical films: “It’s a Perfect Night for a Suicide” (2012), and critically-acclaimed hits “Adventurers’ Club” (2015) and “Rock’n’Roll Eddie” (2019), both praised as groundbreaking Polish adventure comedies. For American market he wrote and directed a screwball comedy “No Panic, With a Hint of Hysteria” (2016), starring Stephen Baldwin. Director of hit TV series “Tainted” (TVN), “Nowa” (TVP1), “Do dzwonka” (Disney Channel), “Do Dzwonka Café” (Disney Channel), “It’s Not The End of the World” (Polsat), “Druga szansa” (TVN), “Echo serca” (TVP2). Two-time laureate of the Hartley-Merrill Competition – won the special HBO Award for the script “Przestrzenie nieba” (2007) and the special Polish Film Institute Award for the script “Derby” (2008). In 2011, he directed Neil Simon’s Broadway play “Barefoot in the Park” at the Kwadrat Theatre in Warsaw. Translator of books “The Five C’s of Cinematography” by Joseph V. Mascelli, “Directing Actors” by Judith Weston, “Directed by Steven Spielberg” by Warren Buckland, “Screenwriting 434” by Lew Hunter, “On Directing” by David Mamet, “True and False: Heresy and Common Sense for the Actor” by David Mamet.
Veronica Andersson
Reżyserka, scenarzystka i aktorka Veronica Andersson urodziła się w Sztokholmie w Szwecji. Występowała w szwedzkich pełnometrażowych filmach fabularnych ("Jag alskar dig" | NETFLIX) i reklamach. Reżyserka wielokrotnie nagradzanych i w Polsce i na międzynarodowych festiwalach filmów "Wyzwolenie", "Wiki" i "Fuck, it's Biology" oraz klipów muzycznych. Otrzymała 18 nagród indywidualnych m.in w Los Angeles czy w Toronto. Absolwentka Reżyserii w Warszawskiej Szkole Filmowej oraz politologii, gender studies i antropologii społecznej na Wydziale Filozoficznym przy Linköpings Universitet w Szwecji, a także Aktorstwa na Calle Flygare Teater Skola, w Sztokholmie, Szwecji. Członek Jury w kategorii "Film Krótkometrażowy" na festiwalu scenariuszowym Script Fiesta w 2018 roku. Jurorka na międzynarodowym festiwalu filmowym International Portait Film Festival (IPFF) w Bułgarii w 2021 roku. Jedna z twórców filmu pełnometrażowego "kRAJ", który miał dystrybucję kinową i festiwalową w 2021 roku.
Wojciech Rawecki
Polski reżyser i operator filmowy. Ukończył m.in. Zaoczne Wyższe Zawodowe Studium Realizacji Telewizyjnej PWSFTviT w Łodzi, Podyplomowe Studia Menadżerskie dla Twórców, Artystów i Animatorów Kultury na Uniwersytecie Warszawskim, Realizacje obrazu filmowego, tv i fotografie w WSSiP w Łodzi, Historie sztuki i współczesną kulturę wizualną w Polskiej Akademii Nauk.
Zbigniew Modej
Kaskader, reżyser scen kaskaderskich Aktywnie uczestniczy w realizacji efektów kaskaderskich w produkcjach filmowych. Do chwili obecnej brał udział w ok. 400 filmach fabularnych, serialach TV oraz i spektaklach TV będących zarówno produkcjami polskimi, koprodukcjami, jak i produkcjami zachodnimi o wysokich światowych budżetach (np. "Piraci" i "Pianista" Romana Polańskiego, "Wyspa piratów" z Giną Davis w reżyserii Renny Harlin). Wybrana filmografia: "Piraci", "Zabij mnie glino", "Pierścionek z orłem w koronie", "Ekstradycja", "Młode wilki", "Cutthroat Island", "Sara", "Chopin, Pragnienie miłości", "13 Posterunek", "Pianista", "Oficer", "Glina".
Zbigniew Tomaszczuk
Studia Magisterskie na Wydziale Komunikacji Multimedialnej Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu. Doktorat ze sztuk plastycznych z dyscypliny artystycznej fotografia na ASP w Poznaniu. Habilitacja ze sztuki filmowej w PWSFTV i T w Łodzi. Od 2011 roku profesor nadzwyczajny na Wydziale Sztuki Mediów ASP w Warszawie. Członek Związku Polskich Artystów Fotografików. Redaktor naczelny (w latach 2000-2003) Kwartalnika Fotografia, oraz Naukowo Artystycznego Pisma o Fotografii Camera Obscura (w latach 2006-2012). Autor książek: Łowcy obrazów. Szkice z historii fotografii (Warszawa 1998), Świadomość kadru. Szkice z estetyki fotografii (Września 2003), Odwzajemnione spojrzenie. O fotografii otworkowej (Wrocław 2004), Déjà vu. Kolekcja Wrzesińska (Września 2014) oraz tekstów o fotografii w pismach branżowych i artystycznych, wydawnictwach zbiorowych, posympozjalnych i katalogach wystaw.
Zdzisław Najda
Absolwent Wydziału Operatorskiego PWSFTviT w Łodzi. Debiutował filmem „Marcowe migdały” w reżyserii Radosława Piwowarskiego w 1989 r. Współpracował z takimi twórcami jak m.in. Wojciech Jerzy Has, Juliusz Machulski, Witold Leszczyński, Janusz Kijowski, Jacek Bromski. Autor zdjęć do wielu Teatrów Telewizji oraz seriali telewizyjnych (m.in. „Adam i Ewa”, „Szatan z siódmej klasy”, „Samo życie”). Razem z reżyserką Natalią Koryncką-Gruz pracował przy głośnym i wielokrotnie nagradzanym dokumencie „Mała zagłada” na podstawie książki o tym samym tytule. Laureat Złotych Lwów Gdańskich za film „Diabły, diabły” w reżyserii Doroty Kędzierzawskiej. Członek Polskiej Akademii Filmowej, Stowarzyszenia Autorów Zdjęć Filmowych PSC oraz Stowarzyszenia Filmowców Polskich.
dr Grzegorz Kędzierski
Operator filmowy i telewizyjny, reżyser, scenarzysta. Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. Doktor sztuki filmowej. Autor zdjęć do superprodukcji Ogniem i mieczem (1999), Popiełuszko. Wolność jest w nas (2009) oraz kilkudziesięciu filmów fabularnych, seriali i spektakli TV. Współpracował m.in. z W. J. Hasem, St. Różewiczem, J. Hoffmanem, K. Kutzem, R. Bugajskim, Mamoru Oshii, D. Wedlem, J. Antczakiem, M. Borkiem, W. Leszczyńskim, L. Majewskim, K. Langiem, J. Bromskim, M.Wojtyszko. Wykładowca polskich i zagranicznych szkół artystycznych. Juror polskich i międzynarodowych festiwali filmowych, m.in. Camerimage (1998). Ekspert PISF.
dr Katarzyna Bałdyga
Doktor nauk humanistycznych, filmoznawca, polonista, redaktor. Jest autorką artykułów naukowych dotyczących literatury i filmu. Interesuje się kinem autorskim oraz problematyką związków sztuki i filozofii, a także miejscem tradycji w kulturze współczesnej.
dr Marta Hauschild
Doktor nauk o sztuce. Absolwentka filmoznawstwa i etnologii na Uniwersytecie Jagiellońskim, na tej samej uczelni obroniła doktorat poświęcony debiutom polskiego kina z przełomu lat 60. i 70. XX wieku. Publikowała m.in. w „Kinie”, „Kwartalniku Filmowym”, „Studiach Filmoznawczych”, a także w tomach zbiorowych. Z wykształcenia i z zamiłowania wykładowczyni historii i analizy filmu (początkowo w Instytucie Sztuk Audiowizualnych UJ, obecnie w Warszawskiej Szkole Filmowej), interesuje się również współczesnym dokumentem, młodym kinem oraz historią polskiej krytyki filmowej. Regularnie angażuje się w projekty w ramach Akademii Polskiego Filmu i Akademii Kina Światowego. Od 2011 roku wchodzi w skład sekcji dokumentalnej zespołu selekcyjnego Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Członkini Polskiego Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami.
dr Małgorzata Lipmann
Aktorka - m.in. Teatr Capitol w Warszawie, Teatr Polski im. Arnolda Szyfmana w War-szawie. Absolwentka Akademii Teatralnej w Warszawie i Instytutu Lee Strasberga w Nowym Jorku. Ma na swoim koncie wiele ról teatralnych, filmowych i telewizyjnych. Wykłada w Akademii Teatralnej w Warszawie na Wydziale Aktorskim, gdzie uzyskała stopień Doktora Sztuki w Dziedzinie Sztuk Teatralnych pod opieką promotora prof. Jarosława Gajewskiego, któremu wówczas asystowała. Wcześniej asystowała prof. Mai Komorowskiej w pracy ze studentami i reżyserii spektaklu dyplomowego. Metoda, którą pracuje oparta jest głównie na Metodzie Lee Strasberga wywodzącej się z systemu Konstantego Stanisławskiego. Poznała ją w Instytucie Lee Strasberga w Nowym Jorku pod okiem instruktorów, niejednokrotnie uczniów samego Lee Strasberga, którzy przekazują tę wiedzę aktorom z całego świata. Nadal doskonali swoją znajomość Metody biorąc wielokrotnie udział w Warsztatach Aktorskich uznanego na całym świecie nowojorskiego aktora i reżysera Roberta Castle, absolwenta Actors Studio i bezpośredniego ucznia Lee Strasberga. Od 2011 roku jest organizatorką jedynych w Polsce, corocznych jego warsztatów, a także jego asystentką i jedną z nie-wielu osób na świecie, które uzyskały zgodę na prowadzenie warsztatów jego techniką.
dr Mikołaj Jaroszewicz
Ukończył wydział operatorski Łódzkiej PWSTViT w 1991 roku. W pierwszym okresie swojej pracy w filmie był operatorem kamery przy wielu polskich filmach fabularnych takich jak „Młode Wilki” czy „Qua Vadis”, równolegle pracując jako scenarzysta w projektach serialowych oraz własnych projektach autorskich. Jako samodzielny operator obrazu zaczynał od filmów lalkowych, jeden z których „Piotruś i wilk” był nominowany do brytyjskiej BAFTY, w 2006, zdobył Cristal Du Court Metrages w Anessy oraz w 2007 roku Oskara - Nagrodę Amerykańskiej Akademii Filmowej. Po tym sukcesie, Mikołaj Jaroszewicz rozpoczął pracę w Wielkiej Brytanii uczestnicząc w wielu projektach fabularnych jako operator obrazu jak również reżyser i scenarzysta. W 2012r. wyreżyserował pełnometrażowy film oparty na powieści Tonyego Hawksa „Playing the Moldovans at Tennis” który był międzynarodową produkcja kręcona w Anglii, Irlandii, Mołdawii i Izraelu. W 2013 r. opcja na jego scenariusz pełnometrażowego filmu fabularnego pod tytułem „Winter” została wykupiona przez amerykańskiego, oskarowego producenta Michaela Phillipsa, znanego z filmów „Żądło”, „Taksówkarz” i „Bliskie spotkania trzeciego stopnia”.
dr Zbigniew Niciński
W latach 1979-1983 studiował na Akademii Sztuk Pięknych w Pradze na Wydziale Filmu i Telewizji - Katedra Montażu Filmowego, TV i Realizacji TV. Wykładowca Wydziału Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Od 2003 zasiada jako członek założyciel Polskiej Akademii Filmowej w jury Polskich Nagród Filmowych - Orłów. Wybrana filmografia: „Kroll” (1991), „Psy” (1992), „Pokaż kotku co masz w środku” (2011).
prof. Prot Jarnuszkiewicz
Studia wyższe odbył w PWSFTiT w Łodzi na Wydziale Operatorskim i Realizacji Telewizyjnej. Profesor zwyczajny sztuki. Dziekan Wydziału Sztuki Mediów ASP w Warszawie. Prowadzący pracowni Relacji Wizualnych. Kierownik trzech zadań badawczych prowadzonych na Wydziale. Za zasługi dla rozwoju dydaktycznego i naukowego Akademii trzykrotnie wyróżniony nagrodą Rektora, w tym najwyższą z możliwych, Pegazem. Działa twórczo na dwóch polach - fotografia artystyczna. Autor licznych autorskich projektów fotograficznych, zorganizował kilkadziesiąt wystaw w Polsce i zagranicą. Jest autorem licznych publikacji i wydawnictw, w tym dwóch monograficznych. Jego prace znajdują się w kilkudziesięciu kolekcjach prywatnych i muzeach w kraju i zagranicą. Drugim torem jego rozwoju artystycznego jest reżyseria światła i projekcji wideo w spektaklach teatralnych. Tutor w programie Gaude Polonia. W latach 2017 – 2018 członek zespołu eksperckiego ds. oceny wyników realizowanych zadań badawczych w MNiSW. Za swoje zasługi dla kultury polskiej został odznaczony brązowym orderem Gloria Artis. Autorem zdjęcia jest profesor Mariusz Wideryński.
Filip Hillesland
Reżyser i scenarzysta. Studiował w Warszawskiej Szkole Filmowej oraz Uniwersytecie SWPS. Twórca filmów krótkometrażowych takich jak „Tropical Island” i „Toast”, wyróżnionych na licznych polskich i międzynarodowych festiwalach. Uczestnik pierwszego Polsko-Amerykańskiego Forum dla młodych filmowców w Los Angeles. Członek Jury w kategorii „Film Krótkometrażowy” na festiwalu scenariuszowym Script Fiesta w latach 2017-2019.
Aleksandra Hirszfeld
Dr filozofii działająca w obszarze praktyk artystycznych, kuratorskich i teorii sztuki nowych mediów. Realizuje własne projekty z pogranicza żywych instalacji scenicznych, sound artu oraz obiektów. Obecnie skupia się na pisaniu scenariuszy. Autorka książki Co rządzi obrazem? Powtórzenie w sztukach audiowizualnych (Universitas, 2015). Publikowała m.in. na łamach „Kwartalnika Filmowego, artandsciencemeeting.pl i dwutygodnik.com, Monitora i gazeta.pl. http://hirszalex.art.pl
Alek Pietrzak
Absolwent Szkoły Muzycznej II stopnia w klasie fortepianu, oraz Warszawskiej Szkoły Filmowej na Wydziale Reżyserii Filmowej. Jego dyplomowy film Mocna kawa wcale nie jest taka zła zdobył wiele nagród w kraju i za granicą. Kolejny krótki film zrealizowany w Studiu Munka pt. Ja i mój tata był dystrybuowany w kinach jako Najlepsze polskie 30stki, oraz zdobył ponad 16 nagród, w tym nagrodę publiczności na Heartland Film Festival w Indianapolis i w Huesce w Hiszpani. W wieku 26 lat zadebiutował pełnometrażową czarną komedią Juliusz, która zakwalifikowała się do konkursu głównego Festiwalu Filmowego w Gdyni. W telewizji zadebiutował reżyserując 5 odcinków w powracającym po 10 latach serialu TVN pt. 39.5. Zdobywał doświadczenie w pionie reżyserskim na planach filmów: Obywatel J. Stuhra, Bridge of Spies S. Spielberga, Planeta Singli M. Okorn, True Crimes A. Avranas, oraz serialach Belfer, czy Pod Powierzchnią. Obecnie kończy również wydział Artes Liberales na Uniwersytecie Warszawskim.
Agnieszka Putkiewicz
Od 15 lat jest konsultantką i ilustratorką muzyczną. Za fìlm "Warsaw Uprising" dostała nagrodę w LA-(supervising music editor) - Golden Reel Award. Stworzyła oprawę muzyczną do serialu TVN "Chyłka". Obecnie pracuje nad filmem "Dziewczyny z Dubaju".
Adrian Trembacz
Character Animator w studiu Creepy Jar, freelance 3D Technical Artist, absolwent Tworzenia Gier Wideo w Warszawskiej Szkoły Filmowej
Artur Zaborski
A cultural journalist who was born in 1987 on Podhale. He is writing for polish, american, canadian and swedish media. In Poland he is publishing in "Zwierciadło", "Pani", "Wprost", "Przegląd", "Przekrój", "Newsweek", "Magazyn Filmowy", Fandor, MovieZine and Wirtualna Polska. He was nominated for PISF Award in film criticism in 2017.
prof. Krzysztof Zanussi
Film, theatre and opera director, screenwriter, producer and author. Recognized as a creator of intellectual and philosophical films. He studied philosophy at Jagiellonian University in Cracow and physics at Warsaw University, before graduating from the National Film School in Łódź in 1966. Recipient of many awards, including the David di Donatello Prize of the Accademia del Cinema Italiano, the Cavalier’s Cross of the Polonia Restituta Order, and the Cavalier de L’Ordre des Sciences et Lettres. Member of the Papal Academy of Fine Arts and Literature. He is a professor of European film at the European Graduate School in Saas-Fee, Switzerland, also a professor at the Silesian University in Katowice. President of TOR Film Studio. Member of the European Film Academy, from 2011 (member of the board).